Dycky Burger: Raději dva špičkové burgery, než šest průměrných
Koncept si Michal Neumann rozmyslel za covidu a v roce 2022 s čerstvým brandem Dycky Burger začal stoupat na žebříčcích popularity.
Ač se jen těžko dá označit za nováčka, mezi brandy na lineupu Burger Street Festivalu patří Dycky Burger Michala Neumanna mezi ty mladší. Zároveň je ale po několika letech jedním z nejpopulárnějších. Je jen málo destinací festivalu, kde by stánek či foodtruck s logem Dycky Burgeru chyběl. Zakladatel tohohle brandu se vyučil u konkurence.
„Dřív jsem jezdíval na brigádu s konkurenční burgrárnou. Pak jsem si řekl, že už to umím natolik dobře, abych se vydal vlastní cestou. Shodou okolností přišel covid a já v tomhle období začal plánovat, vymyslel jsem koncepci a testoval i recepty,“ popisuje začátky.
Receptury, které mu na festivalech vynášejí často stupně vítězů, vznikaly v panelákové kuchyni. Jako nováček vstoupil do festivalové sezóny v roce 2022 se dvěma burgery. „Proč mám nabízet pět průměrných, když můžu mít dva topové burgery, za kterými si stoprocentně stojím,“ vysvětluje své stanovisko.
Bůček s tajnou marinádou je od počátku hit
První receptura burgeru Bucci s pomalu pečeným vepřovým bůčkem se osvědčila natolik, že ji Neumann z nabídky nevyřazuje. „Tajnou zbraní je marináda. Maso se marinuje 96 hodin, pak se peče na korejské mrkvi, salát je můj vlastní,“ přibližuje. Z nabídky jej zatím vyřadit nehodlá, zákazníci by mu to neodpustili.
V hovězím burgeru je jeho značkou vlastní majonéza a naposledy přidal i třetí kousek: burger s kachním masem ve stylu kachny s knedlíkem a se zelím.
Sezónu 2022 jel Dycky Burger s jedním stánkem, sezónu 2023 se dvěma a v roce 2024 přidal ještě foodtruck. „Chodili za mnou lidé s nabídkami jednodenních akcí, ale to se stánkem nemělo smysl. Dvě hodiny se staví a dvě hodiny bourá. Tak jsem si pořídil foodtruck,“ konstatuje.
Ač na stáncích i ve foodtrucku vždycky najdete sympatickou obsluhu, obchodního partnera Michal Neumann nemá, všechno si připravuje sám. I to je důvod, proč výjezd na tři akce za víkend je spíš výjimečným excesem. „Za víkend prodáme 500 až 1000 burgerů. Už jsme otestovali i tři akce na víkend, ale je to velký zápřah. Spíš teď řeším, kde najít pro foodtruck mimo sezónu nějaké stálé místo. Lidi mě k tomu docela tlačí, nechtějí si pro naše burgery jezdit jenom na festivaly,“ doplňuje.