Mini-porce frčí, a hlavně jsou pro každého

Recept na maxi-efektivní auto? Vezmete mini-elektromotor a mini-baterii a přidáte normální benzínový motor. Výsledkem je mírně elektrifikovaný pohon, který oproti klasickému spalovacímu motoru ušetří až 20 g CO2 na kilometr, až 15 procent paliva a pěkných pár tisíc korun na pořizovací ceně auta.

Řeč je o hybridním pohonu od Peugeotu. Ano, umí jezdit čistě na elektřinu, ale jen asi kilometr a rychlostí do 30 km/h. To ale není jeho hlavním cílem. Tím je totiž spořit palivo. A to se mu daří skvěle! Ve městě totiž dokáže jezdit až 50 procent času v bezemisním režimu. Výhodou hybridního pohonu je to, že se obejde bez dobíjecí infrastruktury. Baterie se dobíjí výhradně rekuperací. To napovídá, že teritoriem hybridního vozu bude hlavně město. Nejlíp mu totiž sedí časté brzdění, poskakování v zácpách, či dojíždění na semaforech. Právě v těchto situacích rekuperuje energii, kterou vám pak štědře vrátí. A jaké jsou jeho další výhody? Hlavně to, že je oproti plně elektrickým či plug-in hybridním vozům mnohem levnější. Například u modelu Peugeot 208 pořídíte hybridní verzi o třetinu levněji, než verzi elektrickou.