Brňáci už znají náš elektrický Peugeot e-208, který zákazníkům po městě rozváží obědy a večeře. Z hlediska rozvážkových tras se nemusí nijak zvlášť uskromňovat. Jeho dojezd 340 kilometrů mu bohatě vystačí na to, aby projezdil Brno křížem krážem. A když se náhodou ručička ukazující dojezd začne klonit k zemi, stačí s autem dojet na jednu z dobíjecích stanic, kterýchje v moravské metropoli dost a dost.
Věděli jste, že největší rychlodobíjecí stanice ČEZ v České republice je právě v Brně? Najdete ji v Nákupním centru Královo Pole. Náš elektromobil dobije z nuly na 80 % za pouhou půlhodinku, tedy přesně čas na kafe nebo rychlý nákup.
Další vozy Peugeot e-208, které se budou vyrábět od roku 2022, budou mít dokonce ještě vyšší dojezd, a to o slušných 22 kilometrů, neboli 8 procent. A šikovní řidiči prý v reálném provozu ujedou ještě dál. V továrně v Trnavě, kde se Peugeot 208 vyrábí, už připravují technickou inovaci na zvýšení dojezdu. Co konkrétně obnáší?
Jako první přišily na řadu pneumatiky. Ty přešly do třídy A+ a díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Dále se vylepšila mechanika. Vůz nabídne nový převodový poměr, který optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
A konečně, e-208 dostala nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla, což optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Tepelné čerpadlo v elektromobilu slouží k vytápění vozu, aby uživatel nemusel řešit dilema, jestli bude v zimě v autě mrznout nebo obětuje dojezd.
Pořídíte-li si tedy Peugeot e-208 příští rok, dostanete oproti současným verzím 22 kilometrů k dobru. Celkově se dostanete na 362 bezemisních kilometrů na jedno nabití. To je skoro jako z Brna do Chebu.